(Hamburg, 2011)
http://www.intima.org/expunction
Make Love, Not Art: Die Kunst ist tot, es lebe Kunst!
Število izbrisanih del: 37
Število izbrisanih datotek: 3.288
Količina izbrisanih datotek: 101,72 MB
- Frekvenca brisanja: eno (1) umetniško delo na dan
- Pričetek brisanja: 11. maj 2011
- Trajanje brisanja: 37 dni (zadnje delo izbrisano 16. junija 2011)
- Predmet brisanja: spletna umetniška dela Igorja Štromajerja, nastala med letoma 1996 in 2007 (izbrisana s strežnika www.intima.org)
Expunction (Izbris) je projekt mobilnega medmrežnega komunikatorja Igorja Štromajerja. Štromajer, v slovenskem in svetovnem merilu eden od začetnikov medmrežne umetnosti, je med 11. majem in 16. junijem 2011 izvedel ritualno brisanje svojih klasičnih spletnih umetniških del, nastalih med letoma 1996 in 2007. Vsak dan je izbrisal en spletni umetniški projekt, ga trajno odstranil s svojega spletnega strežnika, tako da projekti niso več na voljo na spletnem strežniku Virtualne baze Intima. V celoti je izbrisal 37 medmrežnih umetniških del, kar je skupaj 3.288 datotek oziroma 101,72 MB.
Do projektov, ki se v obdobju brisanja niso nahajali na spletnem strežniku Virtualne baze Intima, ampak so stalno nameščeni na strežnikih drugih galerij in muzejev, ki so jih pridobili z odkupi ali darili (Centre Pompidou v Parizu, Ars Electronica Lab v Linzu, Computer Fine Arts Gallery v New Yorku, MNCA Reina Sofía v Madridu itn.), avtor ni imel in nima več dostopa, zato jih ni mogel izbrisati.
Projekt postavlja vprašanja časovnosti, trajanja, arhiviranja in razpoložljivosti (medmrežnih) umetniških del, ki se sčasoma, s spremembami računalnikov in programskih orodij (brskalnikov, predvajalnikov, aplikacij ipd.) samodejno spreminjajo in počasi, a vztrajno izgubljajo svojo funkcionalnost ter s tem tudi vsebine. Avtorjevo osnovno vodilo pri projektu je bilo, da kdor lahko umetnost ustvarja, programira in sestavlja, jo lahko tudi deprogramira, dekonstruira, briše. Ne gre torej za nasilno oziroma destruktivno dejanje, ampak za upoštevanje naravnega ritma rojstva, življenja, smrti, ki se ciklično ponavlja in oscilira v naravnih amplitudah. Štromajer je na neki način izbrisal zgodovino, tudi svojo osebno, intimno zgodovino, saj verjame, da je spomin tukaj zato, da vara, da nas prevara, ne pa zato, da bi nam naslikal in opisal preteklost. Spomin, ki vara, z lahkim srcem izbrišemo, saj ne predstavlja realne slike preteklosti, o kateri govori, ampak zmeraj zgolj varljivo, potvorjeno sliko. Zato izbrisana umetniška dela ali njihovi preostali fragmenti, ki se jih zaradi razpršenosti in fragmentarnosti svetovnega spleta ne da več izbrisati, ko so enkrat javno objavljeni, o originalih (originalnih umetniških delih) povedo veliko več kot originali sami. Neobstoječe umetniško delo, oziroma njegova odsotnost, s svojo praznino in natančno dokumentacijo opozarja na efemernost spletnega umetniškega dela, obenem pa o izbrisanem umetniškem delu pove več, kot bi bil to sposoben narediti t.i. prisotni original.
- Digital Art Conservation project: http://www.digitalartconservation.org
- RT @112mirabela: ‘Race to save digital art from the rapid pace of technological change’ http://bit.ly/mynVCl #guardian
- Pia Brezavšček: The Potential of Erasing (Liberating Irreversible Deletions: Art, Plasticity And Memory) http://wp.me/p3paV-PQ
- Ida Hiršenfelder in Igor Štromajer o Izbrisu, Radio Študent Ljubljana http://wp.me/p3paV-Eh
- RT @markamerika Why do men collect art? Aesthetics, competition, risk, prestige, mate attraction, legacy, immortality. It’s an entrepreneur’s wet dream. https://twitter.com/markamerika/status/66945302233493504
- Heath Bunting: “As technology moves forward, all my work is falling apart.. I’d like to move forward as well, into a more outside adventurous practice, so this video is an attempt to document the ruins and the remains of my internet work” http://dvblog.org/?p=8154
Igor Štromajer (www.intima.org) je medmrežni umetnik, intimni mobilni komunikator in virtualni performer z udeležbo na najrazličnejših razstavah in festivalih doma in v tujini. Njegov opus zajema več kot sto projektov, ki so bili razstavljeni na več kot stotih razstavah v šestdesetih državah. Štromajer je za svoje delo prejel več nagrad (Moskva, Hamburg, Dresden, Belfort, Madrid, Maribor), njegovi projekte pa, preko odkupov v svojih stalnih zbirkah hranijo vrhunske umetnostne institucije (med drugimi Le Centre national d’art et de Culture Georges Pompidou – Musée national d’art moderne v Parizu, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofíia v Madridu, Computerfinearts Gallery – net and media art collection v New Yorku, Moderna galerija v Ljubljani in Umetnostna galerija v Mariboru).