Prototip nefunkcionalnega satelita (4. dizajn, 3. izdelava), 2013, je štiri metre visok model orbitalnega vesoljskega plovila. Delo si prilašča tehnologijo, ki jo običajno povezujemo z militarizmom in nadzorom, za opravljanje funkcij, ki so nasprotne njenim običajnim funkcijam.
Prototip nefunkcionalnega satelita (4. dizajn, 3. izdelava) je nastal v pogovoru z letalsko-vesoljskimi inženirji. Gre za skulpturo, ki potuje v nižji zemeljski orbiti in od tam odbija sončno svetlobo iz vesolja na zemljo. Po izstrelitvi je vidna kot bleščeča točka svetlobe, ki se več mesecev počasi pomika čez nebo, preden izgori v atmosferi. To hkrati vesoljsko plovilo in umetnostni predmet združuje maksimalno odsevnost z minimalno težo, po obliki pa spominja na ogromno zrcalno kroglo.
Paglen v delu raziskuje, kakšno bi bilo letalsko-vesoljsko konstrukterstvo, če bi bili njegovi postopki ločeni od industrijskih in vojaških interesov, na katerih sloni. Paglenov nefunkcionalni satelit ponovno zastavlja vprašanje »umetnosti zavoljo umetnosti«, le v drugo polje ga prenese; sprašuje nas, če si znamo predstavljati »vesoljsko projektiranje zavoljo vesoljskega projektiranja«. Pri tem satelit deluje hkrati kot kritika militarizacije in komercializacije nočnega neba in kot način zamišljanja, kako bi bile lahko stvari drugačne.
Mari Spirito

 

Delo Trevorja Paglena namenoma prestopa meje med znanostjo, sodobno umetnostjo, novinarstvom in drugimi disciplinami, da vzpostavlja nenavadne, a podrobno raziskane načine, kako lahko vidimo in si razlagamo svet okoli sebe.
Paglen se je z deli predstavil na številnih samostojnih in skupinskih razstavah, med drugim v Metropolitan Museum of Art, New York; Tate Modern, London; Walker Arts Center, Minneapolis; San Francisco Museum of Modern Art, ter na Tajpejskem bienalu leta 2008, Istanbulskem bienalu leta 2009 in Liverpoolskem bienalu leta 2012.
Paglen je avtor petih knjig in številnih člankov o raznorodnih temah, med drugim eksperimentalni geografiji, državni tajnosti, vojaški simboliki, fotografiji in vizualnosti. Njegova zadnja knjiga The Last Pictures je meditacija o sečiščih geološkega časa, politike in umetnosti.
Paglen je dobitnik štipendij in nagrad institucij, kot so Smithsonian, Art Matters, Artadia, the San Francisco Museum of Modern Art, the LUMA foundation, the Eyebeam Center for Art and Technology, in the Aperture Foundation.
Paglen je diplomiral na U. C. Berkley, opravil magistrski študija iz umetnosti na Art Institute of Chicago in doktoriral iz geografije na U. C. Berkley.
Trevor Paglen živi in dela v New Yorku.