Na preži
video diptih, 2013
97 minut

Prenosna avtodidaktična knjižnica
fotografija, knjižna polica, knjige in miza za branje, 2013

 

V delu Na preži Raqs strne vzpone in padce nogometne tekme (dvajsetega kroga superlige kitajske nogometne zveze leta 2012 na nogometnem stadionu Hongkou v Šanghaju) med dvema rivalskima kitajskima nogometnima kluboma (NK Šanghaj Shenhua in NK Hangzhou Green Town) v dirigirano meditacijo o času in usodi. Navdušenje, izčrpanost, dolga čakanja, obup, osamljenost, razburjenost, strah, sovražnost, smeh, aplavz, frustracije, obžalovanje – vse to beremo preko dveh statičnih kamer na nogometni tekmi. Kameri sta usmerjeni na oba gola, na posnetkih pa lahko beremo obraza obeh nogometnih vratarjev, njuno držo in hojo kot kronologijo čustev, prepletenih z otipljivo napetostjo množice, ki zaznamuje vsak trenutek tekme s svojo živo prisotnostjo.

Nogometna tekma postane atlas časa s celinami sreče in smole, ki jih prepredajo izmenični tokovi zmagoslavja in katastrofe, ki tečejo skozi množico, zaznamovano s tonalnostjo čustev in stanj biti z drugimi. Vse to in še več najdemo vpisano v telesih moških, ki branita gola na nasprotnih koncih nerešenega izida.

Prenosno avtodidaktično knjižnico sestavljajo bralna miza s stoli, knjižna polica s knjigami ter podoba kupa knjig brez naslovov na hrbtiščih.
Vse te prvine skupaj predstavljajo upodobitev načina, kako Raqs Media Collective razmišlja o svojem lastnem samoučenju:
a) Filozofija Namaka Harama – podoba knjig brez naslovov, ki kaže na potrebo po novem znanju, s katerim bi zapolnili praznino obstoječih načinov poznavanja sveta.
b) Knjižna polica za kinetično opazovanje – knjižna polica, polna publikacij, pri nastanku katerih je sodeloval Raqs (vključno z zbornikom o Raqsu v kitajščini, izdanim v sodelovanju z Extra Timeom, in več publikacijami iz serije antologij Sarai (1-9), romanov v stripu, zapisov s konferenc in knjige iz Cyberomhalla v Delhiju – postopek, s katerim je kolektiv Raqs tesno povezan že več kot desetletje.
c) Tabula rasa – čisto bela miza, ki sta jo oblikovala občasna sodelavca, arhitekta Nicholaus Hirsch in Michel Muller za prostor in program Tabula Rasa, ki ju je kuriral Raqs z Denisom Isaio kot dodatek k svoji glavni kurirani razstavi Preostanek sedanjosti na Manifesti 7 v Bolzanu leta 2008. Miza je bila zasnovana tako, da bi fleksibilno zadoščala delovnim potrebam raznih skupin, skupnosti, neformalnih pobud in združenj v Bolzanu, ki so bili vabljeni, da v prostoru Tabula Rasa občasno poživijo svoje dejavnosti in želje.
Prenosna avtodidaktična knjižnica je prilagodljiv delovni in študijski prostor, v katerem si obiskovalci lahko ogledajo knjige, ki so na razpolago, si naredijo izpiske in pustijo svoja opažanja in sledi ter razmislijo o novih, še nenapisanih knjigah, ki bi jih hoteli brati ali napisati ob razmišljanju o Filozofiji Namaka Harama.

 

Raqs Media Collective uživa v mnoštvu vlog: pogosto delujejo kot umetniki, občasno kot kustosi, včasih pa kot filozofski provokatorji. Delujejo v polju sodobne umetnosti, naredili so že filme, kurirali razstave, urejali knjige, pripravili dogodke, sodelovali z arhitekti, računalniškimi programerji, pisci in gledališkimi režiserji ter osnovali procese, ki so bistveno vplivali na sodobno kulturo v Indiji. Raqs sledi samozadanemu imperativu »kinetične kontemplacije« na oblikovno in metodološko razgibani poti, ki vedno pripelje do spekulativnih postopkov.

Raqs Media Collective so leta 1992 ustanovili Jeebesh Bagchi, Monica Narula in Shuddhabrata Sengupta. Raqs je že ves čas tesno povezan s programom Sarai Centra za proučevanje družb v razvoju (www.sarai.net), iniciativo, katere soustanovitelj je bil Raqs leta 2000.